Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    1. Γενική περιγραφή τον Νόμου κατά άρθρο
    2. Υπουργικές Αποφάσεις του Ν. 4692/2020, μεταξύ των οποίων και η ΥΑ που καθορίζει την εξεταστέα ύλη για τα μαθήματα που εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές εξετάσεις της Α ΓΕΛ για το σχολικό έτος 2020 – 2021 (με Τράπεζα Θεμάτων)

Αναθέσεις μαθημάτων Γενικού Λυκείου

Οι αναθέσεις μαθημάτων του Γυμνασίου & ΓΕΛ, που θα ισχύσουν από το Σχολικό Έτος 2020-2021, καθορίζονται με βάση την ΥΑ 85980/Δ2 (ΦΕΚ 2737 Β, 2020-07-04).

Ωρολόγια Προγράμματα των μαθημάτων Ημερήσιου και Εσπερινού Γυμνασίου & Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ

Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η Υπουργική Απόφαση 2020-06-15, ΦΕΚ 2338 Β, ΥΑ Αριθμ. 74181/Δ2 και 74182/Δ2, με την οποία καθορίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων του Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ, που θα ισχύσει από το Σχολικό Έτος 2020-2021.

Ειδικότερα για τα Μαθηματικά του Γενικού Λυκείου:

ενώ στο Ημερήσιο ΓΕΛ έχουμε αύξηση κατά μία διδακτική ώρα στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού της Β΄ τάξης (γίνεται 3 από 2 διδακτικές ώρες), προστίθενται δύο διδακτικές ώρες στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) και μείωση κατά μία διδακτική ώρα στα Μαθηματικά των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ΄τάξης (γίνεται 6 από 7 ώρες). Στο Εσπερινό ΓΕΛ έχουμε αντίστοιχες, με το Ημερήσιο ΓΕΛ, αλλαγές όπως η αύξηση κατά μία διδακτική ώρα στα Μαθηματικά της Ομάδας Προσανατολισμού της Β΄ τάξης (γίνεται 3 από 2 διδακτικές ώρες) και προστίθεται μία διδακτική ώρα στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας της Γ΄ τάξης (το διδάσκονται οι μαθητές που επιλέγουν την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).

Γενική Περιγραφή του Νόμου 4692, “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις“, 2020-06-12, ΦΕΚ 111 Α, κατά άρθρο. Το περιεχόμενο που αφορά τα Γενικά Λύκεια είναι:

ΜΕΡΟΣ Α ́: ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’: ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Άρθρο 5: Αναγραφή χαρακτηρισμού διαγωγής

Άρθρα 6, 8: Αντικατάσταση άρθρων του Ν.4610/2019 (Αξιολόγηση, Προφορική βαθμολογία, εξετάσεις, μέσος όρος Απόλυσης και Προαγωγής)

Άρθρο 7: Αντικατάσταση άρθρων του Ν.4186/2013 για τα Προγράμματα μαθημάτων/τάξη (ώρες, κατευθύνσεις κλπ) και την Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Άρθρο 9: Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’: ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (Για όλους τους τύπους Σχολικών Μονάδων)

Άρθρο 33 – Άρθρο 36: Αντικατάσταση/προσθήκη στο Ν. 4547/2018. Συγκεκριμένα:
Άρθρο 33: Συλλογικός Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου, Σχεδιασμός συλλογικών δράσεων, Ομάδες Δράσεων Επαγγελματικής Ανάπτυξης
Άρθρο 34: Αυτοαξιολόγηση Σχολικών Μονάδων
Άρθρο 35: Εξωτερική Αξιολόγηση Σχολικών Μονάδων από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου
Άρθρο 36: Ομάδες Σχολείων

Άρθρο 37: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Άρθρο 38: Σύμβουλος Σχολικής Ζωής

Άρθρο 39: Λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού

ΜΕΡΟΣ Γ ́: ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Άρθρο 138: Έναρξη ισχύος
1. Με την επιφύλαξη της παρ. 2, η ισχύς των διατάξεων του Κεφαλαίου Α ́ του Μέρους Α ́ αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.
2. Η ισχύς του άρθρου 9 αρχίζει για κάθε τύπο Λυκείου από το σχολικό έτος 2020-2021 για την Α ́ τάξη, από το σχολικό έτος 2021-2022 για τη Β ́ τάξη και από το σχολικό έτος 2022-2023 για τη Γ ́ τάξη.

5. Η υποχρέωση κάθε σχολικής μονάδας να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, σύμφωνα με το άρθρο 37, αρχίζει από το σχολικό έτος 2020-2021.


Υπουργικές Αποφάσεις που αναφέρονται σε άρθρα του παραπάνω Nόμου 4692/2020: