Με στόχο την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, την γνωριμία με τα νέα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) των Μαθηματικών, την εφαρμογή των βασικών τους προσανατολισμών στη σχολική τάξη και την αξιοποίηση των καινοτομιών του στο υπάρχον ΠΣ, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Σερρών, Γιώργος Καραβασίλης, σε συνεργασία με τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Αχαΐας και Επόπτρια Ποιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, Αθανασία Μπαλωμένου και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Μαθηματικών Ανατολικής Αττικής, Κωνσταντίνο Κορρέ, υλοποίησαν επιμορφωτική συνάντηση με θέμα: «Βασικοί προσανατολισμοί και Περιεχόμενο των νέων Προγραμμάτων Σπουδών των Μαθηματικών».
Εισηγητές στην επιμορφωτική συνάντηση ήταν:
- ο Θεοδόσιος Ζαχαριάδης, Ομότιμος Καθηγητής του τμήματος Μαθηματικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
- η Δέσποινα Πόταρη, Καθηγήτρια του τμήματος Μαθηματικών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
- ο Χαράλαμπος Σακονίδης, Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης
- η Αθανασία Μπαλωμένου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Αχαΐας και Επόπτρια Ποιότητας της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας
- ο Γιώργος Καραβασίλης, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Σερρών
- ο Κωνσταντίνος Κορρές, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Μαθηματικών Ανατολικής Αττικής
- ο Τάσος Σκουρκέας, Εκπαιδευτικός του 2ου Προτύπου Λυκείου Θεσσαλονίκης «Λευκός Πύργος», Εκπονητής του νέου ΠΣ
Η επιμορφωτική συνάντηση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2024, μέσω της πλατφόρμας σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης της Webex. Στη συνάντηση παρουσιάστηκαν η Φιλοσοφία και οι Βασικές Αρχές των νέων ΠΣ των Μαθηματικών. Τα νέα ΠΣ των Μαθηματικών καθώς και οι Οδηγοί του Εκπαιδευτικού, όπως έχουν αναρτηθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, μπορούν να ανακτηθούν από τον παρακάτω σύνδεσμο:
https://iep.edu.gr/el/nea-ps-provoli
Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής συνάντησης περιελάμβανε:
- 10.30-12.15: Παρουσίαση των βασικών προσανατολισμών και του μαθηματικού περιεχομένου του νέου ΠΣ των Μαθηματικών
- 12.15-13.00: Εργασία σε ομάδες με μία συγκεκριμένη μαθηματική έννοια, την εξέλιξη της ανά βαθμίδα και ανά τάξη στο νέο ΠΣ, τις καινοτομίες στη διδακτική προσέγγιση της έννοιας σύμφωνα με το νέο ΠΣ, τις δυσκολίες στην εφαρμογή, σχεδιασμός έργου για κάποιο Προσδοκώμενο Μαθησιακό Αποτέλεσμα (ΠΜΑ) για εφαρμογή στην τάξη και προτάσεις για αξιοποίηση των καινοτομιών που προτείνει το νέο ΠΣ στο υπάρχον ΠΣ. Δόθηκε σχετικό υλικό και κατευθύνσεις από τους εισηγητές της συνάντησης.
- 13.00-13.30: Παρουσίαση και ανατροφοδότηση των συμπερασμάτων των ομάδων στην ολομέλεια. Ερωτήσεις-Συζήτηση
Ακολουθεί το εκπαιδευτικό υλικό της συνάντησης: