Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019, στο 2ο Γενικό Λύκειο Κιλκίς πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία στα Μαθηματικά Προσανατολισμού της Γ΄ τάξης και συγκεκριμένα στην “Εφαπτομένη καμπύλης”. Η διδασκαλία υλοποιήθηκε από τον εκπαιδευτικό ΠΕ03, Γιώργο Κατίδη (2ο ΓΕΛ Κιλκίς) σε συνεργασία με τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ03 Γιώργο Καραβασίλη. Η συνολική διαδικασία περιλάμβανε δίωρη διδασκαλία στο εργαστήριο πληροφορικής και μία επιπλέον διδακτική ώρα για αναστοχασμό μεταξύ των εκπαιδευτικών. Την διδασκαλία παρακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ03: Γαζέπη Αναστασία (2ο ΓΕΛ Κιλκίς), Διαμαντίδου Σοφία (1ο ΓΕΛ Κιλκίς), Μητακίδου Αικατερίνη (1ο ΓΕΛ Κιλκίς), Κόνιας Σωκράτης (1ο ΓΕΛ Κιλκίς) και Μουζίνας Αλέξανδρος (ΓΕΛ Πολυκάστρου) καθώς και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος.
Το διδακτικό υλικό που χρησιμοποιήθηκε περιελάμβανε:
- Το διδακτικό σενάριο που βρίσκεται στην Πλατφόρμα Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και συγκεκριμένα στοιχεία από το διδακτικό σενάριο του Κωνσταντίνου Κορρέ “Η έννοια της παραγώγου συνάρτησης”, όπως το ψηφιακό δόμημα για την γεωμετρική ερμηνεία της παραγώγου καθώς και το φύλλο εργασίας στο οποίο όμως έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις.
- Αρχείο GeoGebra για την εφαπτομένη καμπύλη που βασίζεται στον Descartes, όπως αυτή περιγράφεται στην διπλωματική εργασία του Γ. Κατίδη “Ο ρόλος των προβλημάτων στην οικοδόμηση των εννοιών της Ανάλυσης: μια ιστορικο-διδακτική προσέγγιση”
- Το σενάριο του Επιμορφωτή Β΄ επιπέδου στις ΤΠΕ Ηλία Κεσανλή της ΔΔΕ Πιερίας.
Θέλω να ευχαριστήσω την Διευθύντρια του 2ου ΓΕΛ Κιλκίς Αικατερίνη Ρώσσιου για την παραχώρηση των εγκαταστάσεων του σχολείου και τη γενικότερη διάθεση καλής συνεργασίας καθώς και τον συνάδελφο Γιώργο Κατίδη για την συνεργασία στην παιδαγωγική, διδακτική και επιστημονική προετοιμασία και υλοποίηση της διδασκαλίας. Επίσης ευχαριστώ όλους τους συναδέλφους που παρακολούθησαν τη διδασκαλία και ελπίζω σε ανάλογες δράσεις στη συνέχεια του σχολικού έτους!